۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

از جذابیت های حیات وحش؛ جگوار وحشی یه جوری به تمساح شبیخون زد که ببینی قطعا کف میکنی!

 

 

 

 

 جگوارها بیشتر تنها زندگی می‌کنن و اغلب هم در شب ها فعالیت میکنن. جگوار مثل پلنگ به سرعت از درخت‌ها بالا میره و خودش رو مخفی میکنه. جگوارها شناگران بسیار خوبی هم هستند و گاهی هم ماهی می‌خورند. جگوار با پنجه و آرواره خیلی قوی ای که داره می‌تونه تاپیر، بز کوهی، میمون، گوزن و حتی تمساح رو شکار کنه. در مستندهای تلویزیونی، شاهد جنگ جذاب بین تمساح و جگوار هستیم.

تمساح یه جانور خزنده هست. در آب به راحتی شنا می‌کنه، اما همیشه در آب نیست و تخم‌هایش رو داخل خشکی نگه میداره. تمساح کلمه ای هست که برای نامگذاری انواع مختلف کروکودیل استفاده میشه.

تمساح فک و دندان‌های بسیار قوی داره و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق قرار دارد. این حیوان خزنده آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنه. تمساح ها مانند دیگر موجودات ساکن در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی هم در آب‌ شور زندگی می‌کنه. تمساح یکی از حیواناتی هست که در کمین‌ کردن بسیار ماهر است. این حیوون خونسرد مدت طولانی بدون غذا زنده میمونه .

تمساح خلاف ظاهر خشن و ترسناکی که داره، به انسان به هیچ عنوان حمله نمی‌کنه. این حیوانات قوی در حال حاضر بیشتر در چین و آمریکا پیدا میشه و نوع چینی اون در معرض انقراض هم قرار دارد.

  • محمد صدرا امینی
  • شنبه ۱۲ فروردين ۰۲

از جذابیت های حیات وحش؛ صحنه ای دلخراشانه از لحظه بالا بردن آهوی پیچاره توسط پلنگ وحشی!

 

 

 

 

حیات وحش جای شگفت‌انگیزی است که خانه‌ میلیون‌ها حیوان می باشد. برخی از این حیوانات مانند شیر، پلنگ، کوسه و ببر خشن و ترسناک هستند برخی هم مانند خرگوش، آهو و گوزن، دوست‌داشتنی و بی‌آزار. در حیات وحش همواره نبرد ها و لحظات بکری اتفاق می افتد که خیلی از آن ها از چشم بشر دور مانده اند اما هر از گاهی گروه های طبیعت گرد و علاقه مند به حیات وحش لحظاتی را شکار می کنند که بی نظیر است و شاید کمتر انسانی است که دوست نداشته باشد این لحظات و تصاویر را ببیند. حیات وحش امروز لحظه ای تکان دهنده و هرگز دیده نشده از شکار شدن آهو بیچاره توسط پلنگ را به نمایش می گذارد!

  • محمد صدرا امینی
  • شنبه ۱۲ فروردين ۰۲